• coin crisis ruimte

Calamiteit? COIN helpt!

Onderstaand overzicht zijn voorbeelden van situaties die zich voor hebben gedaan in de praktijk. Mocht u naar aanleiding van dit overzicht vragen hebben? Neem dan contact op, wij helpen u graag.

Water in parkeergarage van financieel dienstverlener

Bij een financieel dienstverlener stroomt water in de parkeergarage onder het gebouw. De auto’s worden tijdig naar buiten gereden. In de parkeergarage begint de bestrating te verzakken en ontstaan er putten doordat zand weg spoelt. Bij één van de steunpilaren ontstaat een groot gat waardoor het pand met ruim 1000 medewerkers wordt ontruimd. De COIN alarmlijn wordt gebeld en ondertussen wordt groot materieel ingezet om de bron op te sporen.

Sprinkler installatie gaat spontaan aan

Op een kantoor, waar op dat moment gewerkt wordt aan de jaarcijfers, begint spontaan een sprinkler een grote hoeveelheid water te spuiten. Medewerkers vluchten naar buiten en kunnen niet voorkomen dat de documentatie in de openstaande kasten doordrenkt raakt, evenals de boekhouding op de bureaus. Voordat de hoofdkraan is gevonden staat het water over de hele verdieping. Alle nat geworden documentatie is direct door COIN opgehaald en op een speciale manier opgeslagen om schade te voorkomen. Het duurt twee maanden voordat deze klant weer terug kan naar haar eigen locatie. Alle activiteiten zijn in die periode vanaf de COIN uitwijk locatie voortgezet en de organisatie was bereikbaar op haar eigen telefoonnummers. Ondertussen is de documentatie gedroogd en teruggegeven. De jaarrekening was uiteindelijk (nét) op tijd beschikbaar voor publicatie op de beurs.

Explosie bij autofabrikant

Bij werkzaamheden aan de laagspanning bij een autofabrikant, treedt een explosie op. Twee medewerkers worden met de traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Door de explosie is brand ontstaan en komen giftige dampen vrij door het verbranden van isolatie (pvc). De kabelruimte brandt gedeeltelijk uit, evenals de server ruimte. Deze autofabrikant had toen nog geen uitwijk mogelijkheden, waardoor men pas na enkele weken weer beperkt operationeel was. Een pand was snel gevonden, maar het realiseren van een dataverbinding kostte het meeste tijd.

Business continuity te realiseren

Een buitenlandse organisatie krijgt opdracht van de Nederlandse toezichthouder om business continuity te realiseren. Consultants van COIN worden ingeroepen om de kritische bedrijfsprocessen te bepalen, evenals de bedrijfskritische medewerk(st)ers, IT, telefonie e.d. Een externe auditor maakt het verslag van de eerste uitwijk test, waarna deze organisatie voldoet aan de gestelde eisen en richtlijnen.

Verbinding valt uit na grondwerkzaamheden

Een Nederlandse merchant bank heeft diverse voorzorgsmaatregelen genomen en zo zijn de dataverbindingen dubbel uitgevoerd en separaat het pand binnen gebracht. Desondanks gebeurt het onwaarschijnlijke en vallen op dezelfde dag beide verbindingen weg door zowel een storing als ook grondwerkzaamheden in de buurt. Binnen enkele uren worden de werkzaamheden voorgezet vanaf de COIN uitwijklocatie.

Brand in nieuw pand van multinational

Een multinational verhuist naar een nieuw pand waar 3 weken later brand ontstaat in de stroomvoorziening. Alle data-, telefoon en stroomkabels dienen vervangen te worden. Na enkele weken kan deze multinational weer terug verhuizen. In de tussentijd zijn de werkzaamheden voortgezet vanaf de COIN uitwijk locatie.

Rook in bedrijfsrestaurant

In het bedrijfsrestaurant van een retail organisatie ontstaat rook, waarbij het alarm afgaat en het pand met bijna 1500 medewerkers wordt ontruimd. De hulpdiensten rukken met groot materieel uit. Er vallen geen slachtoffers, maar het duurt vele uren voordat de medewerkers weer terug kunnen naar hun werkplek.

Netwerk en twin datacenter valt uit

Bij een organisatie valt het netwerk uit. Ondanks dat het bedrijf een twin datacenter oplossing heeft, blijkt dat het netwerk buiten het pand niet volledig dubbel is uitgevoerd. De organisatie wijkt uit naar COIN, waarbij ook de telefoonlijnen van het kantoor en het contact center worden doorgeschakeld, zodat zij binnen 1,5 uur weer operationeel zijn en bereikbaar voor klanten.

Brand door kortsluiting bij een zakelijk dienstverlener

Bij een zakelijk dienstverlener brandt ten gevolge van kortsluiting in de koffieautomaat, het gehele pand af. Daarbij worden ook alle servers en opslag vernietigd. Op de COIN uitwijk locatie wordt een mobiel serverrack geladen met de back-up van deze klant, zodat de organisatie binnen 24 uur weer operationeel is.

Stroomstoring bij een zakenbank

Bij een stroomstoring valt bij een zakenbank ook de dealingroom uit. De bedrijfskritische medewerkers begeven zich zo snel mogelijk naar de COIN uitwijklocatie. De werkzaamheden kunnen vrijwel onmiddellijk worden voortgezet vanaf de dedicated (vaste) werkplekken, waar de Bloomberg dealingroom posities altijd operationeel zijn.

Brand bij een Multinational

Bij een multinational, met haar Europese hoofdkantoor met 150 medewerkers in Nederland, breekt s ’nachts brand uit op één van de werkplekken.

Calamiteiten zijn niet te plannen,

voorbereidingen wel.

Contact