Business Continuity essentieel voor Robeco

Robeco, opgericht in Rotterdam in 1929, biedt beleggingsproducten en -diensten voor institutionele en particuliere beleggers wereldwijd. Het beheerd vermogen bedraagt circa EUR 189 miljard (per 31 december 2012).

Robeco staat voor verantwoord beleggen. Factoren op het gebied van milieu, maatschappij en goed ondernemingsbestuur zijn geïntegreerd in de beleggingsprocessen en er is een uitsluiting beleid. Het productaanbod omvat aandelen- en vastrentende beleggingen, geldmarktfondsen en alternative investments, waaronder private equity, hedgefondsen en gestructureerde producten. De verschillende strategieën worden beheerd in Europa, Amerika, het Midden Oosten en Azie.
Robeco is eigendom van de Orix Group. Ook de Rabobank Groep, wereldwijd een van de weinige particuliere banken met de hoogste kredietwaardigheidbeoordeling van Moody’s en Standard & Poor’s, is al jaren aandeelhouder.

Waarom COIN?

Continuïteit van de dienstverlening aan klanten van Robeco staat hoog in het vaandel. Telefonische bereikbaarheid van ons contact center voor onze retail klanten, en het telefonisch contact van Robeco met hun institutionele klanten, leveranciers, en partners is daarbij uitermate belangrijk. Naast Robeco Direct (retail) wordt een groot aantal telefoongesprekken voor de overige diensten door onze medewerk(st)ers in diverse panden in Rotterdam afgehandeld. NNa een uitgebreide zoektocht in de markt en een selectieprocedure met de vraag naar een aanbieder die zowel voldoende werkplekken kon bieden en die ook kon voldoen aan onze strikte eisen voor het opvangen van de telefonie van het contact center en de kantoor omgeving, is gekozen voor COIN. Zij maken gebruik van een zeer hoogwaardig voice systeem dat voldoet aan de stringente eisen die worden gesteld door de Toezichthouders in de financiële markten. Zowel voor als na ondertekening van een langlopende overeenkomst heeft COIN laten zien dat zij met ons meedenkt en aanbevelingen doet ten aanzien van de uitwijk mogelijkheden.
Per jaar voeren wij diverse testen uit om onze uitwijk doelstellingen te realiseren en om te blijven voldoen aan de internationale eisen op het gebied van business continuity.

Robeco neemt bij COIN de volgende diensten af:

  • Vaste/dedicated uitwijk werkplekken in een alleen voor Robeco toegankelijk ruimte waar ook speciale apparatuur staat die essentieel is om onze strategische processen voort te zetten.
  • Enkele honderden shared uitwijk werkplekken.
  • Telefonische bereikbaarheid voor het hele contact center en voor alle kantoor medewerk(st)ers, ook zij die geen gebruik maken van de uitwijk locatie
  • Voicelogging
  • Een permanente dataverbinding naar onze twee rekencentra in het buitenland, zodat onze medewerkers op de uitwijk locatie direct hun werkzaamheden kunnen voortzetten bij een calamiteit
  • Technisch draaiboek
  • Opslag van essentiële goederen op de uitwijk locatie
  • Opslag van desktop images, zodat bij een calamiteit het actuele image op alle werkplekken gezet kan worden

Frank van der Spek, Group Security & Continuity Manager, Robeco

© Copyright - Business Continuity - COIN is dé specialist - Kwaaijongens, rebels in oplossingen

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer

Contact