Stichting BKR zorgt elke dag voor een betere financiële wereld.

Samenwerking met COIN garandeert continuïteit bij calamiteiten.

Stichting BKR is een begrip in Nederland. Al meer dan 50 jaar verzorgt BKR de tijdige, juiste en veilige beschikbaarheid van privacy gevoelige data. Data die voor consumenten en zakelijke klanten (o.a. banken, financieringsmaatschappijen, hypotheekverstrekkers, creditcard maatschappijen, thuiswinkelorganisaties, private lease bedrijven) van groot belang is bij het aanvragen en beheren van kredieten en hypotheken. En dat is niet het enige. BKR levert ook veilig data voor het voorkomen van probleemschulden aan gemeenten, het voorkomen van financiële fraude en het veilig en gemakkelijk mogelijk maken van identiteitsverificatie. In totaal wordt de data van stichting BKR ongeveer 50 miljoen keer per jaar geraadpleegd.

Continuïteit klantbediening

De 24/7 beschikbaarheid van deze data is maatschappelijk gezien van groot belang. Stichting BKR borgt dit door onder andere een volledige dubbele uitvoering van haar rekencentra op 2 locaties. Daarnaast is Stichting BKR ISO 27001 en 3600N (privacy audit proof) gecertificeerd. Voor de continuïteit van de totale primaire klantbediening van Stichting BKR aan zowel zakelijke klanten als consumenten is echter meer nodig dan een technische oplossing en certificering. Daarbij gaat het tenslotte vaak om contact tussen mensen, zoals het op aanvraag verstrekken van informatie.

Faciliteiten beschikbaar

Wanneer door een calamiteit de kantoorlocatie van stichting BKR niet meer beschikbaar is, staan voor een vastgestelde groep medewerkers (vooral van de Klant Contact Centers en de Backoffice) werkplekken en bijbehorende faciliteiten klaar in de uitwijklocatie van COIN. Zo kan de primaire klantbediening worden gewaarborgd. Ook het crisisteam van stichting BKR, dat in een dergelijk geval onder andere de organisatie van de uitwijkoperatie regelt, heeft bij een calamiteit de beschikking over werkplekken bij COIN.

De noodzakelijke dataverbindingen om die uitwijk te kunnen realiseren zijn bij COIN beschikbaar. In feite is het daarmee een kwestie van een aantal standaardprocedures uitvoeren op de uitwijklocatie van COIN en de meest elementaire onderdelen van de primaire klantbediening van stichting BKR gaan vanuit de COIN uitwijklocatie door.

Klantbelang voorop

Stichting BKR heeft in 2011 het eerste contract afgesloten met COIN. Manager operations Peter Hofman zegt daarover: “het was en is precies de partij die BKR zoekt. Kleinschalig en persoonlijk en toch veel meer te bieden dan andere organisaties die sec kantoorruimte aanbieden. Het belang van onze stichting staat voorop, het team van COIN is bereid om te luisteren en zorgt ervoor dat wij ons uitwijkscenario kunnen uitvoeren. Er wordt jaarlijks op locatie van COIN getest en alle betrokkenen weten wat hen te doen staat.”

Voor meer informatie over BKR (Bureau Krediet Registratie) kunt u terecht op: www.bkr.nl

Peter Hofman Manager Operations BKR

© Copyright - Business Continuity - COIN is dé specialist - Kwaaijongens, rebels in oplossingen

Scripts zijn geblokkeerd, bij het invullen van contactgegevens is het privacy statement van toepassing Lees meer

Contact