Gemeente Amsterdam altijd bereikbaar voor inwoners

COIN levert gemeente Amsterdam business continuity

GASD 5 rgb

Gemeente Amsterdam richt zich in haar totale taakstelling op de belangen van haar inwoners. In deze bruisende wereldstad met ruim 830.000 burgers wil het bestuur veiligstellen dat ze altijd bereikbaar is en blijft, ook bij een calamiteit. Ieder moment waarop inwoners, ondernemers of welke groepen dan ook massaal geïnformeerd willen worden, dan kan dat. Robert Dijkhuis is met zijn team verantwoordelijk voor de onvoorwaardelijke bereikbaarheid van het Contact Center van gemeente Amsterdam.

 

COIN als partner
Voor het garanderen van de continuïteit van de bereikbaarheid van het Contact Center Amsterdam (CCA) is COIN geselecteerd als partner. Uiteraard is daar een selectieprocedure aan voorafgegaan, waarbij COIN als meest solide partij uit de bus is gekomen. Daarbij bleek COIN te voldoen aan alle eigentijdse eisen die aan een het functioneren van een Contact Center kunnen worden gesteld.

Voorbereid op een calamiteit
Het besturen van een grote stad is feitelijk niet anders dan het besturen van een grote onderneming. Ook voor een gemeente is het noodzakelijk dat de business continuity gewaarborgd is. Daarom is in kaart gebracht hoe de gemeente zich kan voorbereiden op eventuele calamiteiten. Indien de gemeente Amsterdam te maken krijgt met een calamiteit bij het Contact Center, kunnen alle medewerkers binnen enkele uren doorgaan met hun werk op een nabij gelegen beveiligde uitwijklocatie van COIN. )

Uitwijklocatie
De uitwijklocatie van COIN voldoet aan alle eisen ten aanzien van bereikbaarheid, reistijd, openingstijden, beschikbaarheid en IT-voorzieningen. Dijkhuis: ”Daarnaast testen we jaarlijks of alle IT en telefoonsystemen werken. Dat doen we met de medewerkers van het Contact Center die ter plaatse hun activiteiten uitvoeren zoals ze dat gewend zijn. De test evalueren we en waar nodig worden verbeteringen doorgevoerd.”

Geen overbodige luxe
Dat een uitwijklocatie van COIN geen overbodige luxe is, heeft gemeente Amsterdam al eens aan den lijve ondervonden. Door ernstige wateroverlast konden de medewerkers van het Contact Center hun werk niet doen vanaf de eigen werkplek. Het hele team kon binnen no time op de uitwijklocatie weer aan de slag. Dijkhuis: “Het resultaat was dat niemand iets heeft gemerkt van de calamiteit, waarmee gemeente Amsterdam haar streven om altijd bereikbaar te zijn, heeft waargemaakt.”

 

Crisiscommunicatie tips & tricks

Als je bedrijf getroffen wordt door een crisis dan wil je er natuurlijk alles aan doen om deze zo snel mogelijk het hoofd te bieden. Maar hoe ga je als organisatie om met communicatie tijdens een crisis? Wat vertel je en hoe pak je dat aan? Tijdens een crisis ligt je bedrijf onder een vergrootglas, communicatie is dan ook essentieel.

Lees meer...

Business Continuity Awareness week 2018

Van 14 mei t/m 18 mei is het business continuity awareness week (BCAW). Een jaarlijks terugkerend wereldwijd evenement om awareness te creëren en te stimuleren voor het belang van business continuity.

Lees meer...

Security event “Unlocked” op de uitwijklocatie van COIN

Op 16 november aanstaande staat “Unlocked” in het teken van Business Continuity in relatie met Information Security. Samen met de Security Academy organiseren wij deze “Unlocked” op de uitwijklocatie van COIN te Schiphol- Rijk. Deelnemen? Meld je nu kosteloos aan.

Lees meer...

 

Logo ZakenvriendVan KWF