• Dutchslider-1

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

  • Dutchslider-2

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

     

  • Dutchslider-3

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

  • Dutchslider-4

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

Calamiteiten draaiboek

 

Wat te doen in geval uw organisatie getroffen wordt door een calamiteit?

Al komen calamiteiten gelukkig niet heel vaak voor, toch kan het voorkomen dat uw organisatie getroffen wordt door een calamiteit, waarbij bijvoorbeeld ook uw bedrijfspand getroffen wordt. U heeft waarschijnlijk al nagedacht over een BHV plan waardoor het pand snel wordt ontruimd en alle medewerkers veilig buiten staan.

 

Maar heeft u ook nagedacht wat er daarna moet gebeuren?

Gaan uw medewerkers naar huis? Krijgen zij verlof of moeten zij thuis verder werken? Hoe informeert u uw klanten en leveranciers? Krijgen uw klanten nog geleverd? Bent u nog wel telefonisch bereikbaar? En kunt u uw data nog benaderen? Kortom, hoe garandeert u uw bedrijfscontinuïteit?

 

De antwoorden op deze vragen en alle andere informatie die u nodig heeft als uw organisatie wordt getroffen door een calamiteit, worden opgenomen in een zogenaamd calamiteiten draaiboek. Het calamiteiten draaiboek, ook wel Business Continuity Plan of BCP genoemd, geeft u de zekerheid dat uw organisatie weet wat te doen in geval van een calamiteit. In het calamiteiten draaiboek worden de kritische processen van de organisatie beschreven en de herstartprocedures van deze kritische processen op het gebied van IT, facilitair, productie, telefonie, etc.

 

Waar moet ik beginnen met een calamiteitendraaiboek?

Het calamiteiten draaiboek is een dynamisch document, het dient altijd up-to-date te zijn, zodat u over de laatste belangrijke informatie beschikt. Om er voor te zorgen dat het up-to-date houden van het calamiteiten draaiboek geen lastige en tijdrovende klus is, moet er voor gewaakt worden dat het een lijvig, onleesbaar of een niet bruikbaar document wordt.

 

Om te beginnen met een calamiteiten draaiboek, dient eerst in kaart gebracht te worden wat precies de kritische processen van een organisatie zijn, hoe snel deze kritische processen weer “in de lucht” moeten zijn na een calamiteit en welke middelen en mensen daarvoor nodig zijn. Deze inventarisatie wordt ook wel een Business Impact Analyse (BIA) genoemd.

 

COIN heeft de afgelopen jaren vele uiteenlopende bedrijven geassisteerd bij het opzetten van een calamiteiten draaiboek (Business Continuity Plan) en het uitvoeren van een Business Impact Analyse (BIA). Wilt u weten wat COIN voor uw organisatie kan betekenen, heeft u vragen over het opzetten van een calamiteiten draaiboek of heeft u andere vragen over bedrijfscontinuïteit, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

U kunt ons bereiken via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch via 088 – 26 46 000.

 

Crisiscommunicatie tips & tricks

Als je bedrijf getroffen wordt door een crisis dan wil je er natuurlijk alles aan doen om deze zo snel mogelijk het hoofd te bieden. Maar hoe ga je als organisatie om met communicatie tijdens een crisis? Wat vertel je en hoe pak je dat aan? Tijdens een crisis ligt je bedrijf onder een vergrootglas, communicatie is dan ook essentieel.

Lees meer...

Business Continuity Awareness week 2018

Van 14 mei t/m 18 mei is het business continuity awareness week (BCAW). Een jaarlijks terugkerend wereldwijd evenement om awareness te creëren en te stimuleren voor het belang van business continuity.

Lees meer...

Security event “Unlocked” op de uitwijklocatie van COIN

Op 16 november aanstaande staat “Unlocked” in het teken van Business Continuity in relatie met Information Security. Samen met de Security Academy organiseren wij deze “Unlocked” op de uitwijklocatie van COIN te Schiphol- Rijk. Deelnemen? Meld je nu kosteloos aan.

Lees meer...

 

Logo ZakenvriendVan KWF