• Dutchslider-1

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

  • Dutchslider-2

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

     

  • Dutchslider-3

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

  • Dutchslider-4

    24/7

    UITWIJKKANTOREN

Calamiteiten overzicht

Onderstaand overzicht zijn voorbeelden van situaties die zich voor hebben gedaan in de praktijk. Mocht u naar aanleiding van dit overzicht vragen hebben? Bel 088 - 26 46 000 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


COIN calamiteitenoverzicht = branden

 

Bij een multinational, met haar Europese hoofdkantoor met 150 medewerkers in Nederland, breekt s ’nachts brand uit op één van de werkplekken (bureau met computer en telefoon). De brand woedt op de tweede etage en wordt gelukkig snel opgemerkt. De brandweer rukt met o.a. een hoogwerker uit om te blussen.

COIN calamiteitenoverzicht = stroomstoring

 

Bij een stroomstoring valt bij een zakenbank ook de dealingroom uit. De bedrijfskritische medewerkers begeven zich zo snel mogelijk naar de COIN uitwijklocatie. De werkzaamheden kunnen vrijwel onmiddellijk worden voortgezet vanaf de dedicated (vaste) werkplekken, waar de Bloomberg dealingroom posities altijd operationeel zijn. 

COIN calamiteitenoverzicht = branden

 

Bij een zakelijk dienstverlener brandt ten gevolge van kortsluiting in de koffieautomaat, het gehele pand af. Daarbij worden ook alle servers en opslag vernietigd. Op de COIN uitwijk locatie wordt een mobiel serverrack geladen met de back-up van deze klant, zodat de organisatie binnen 24 uur weer operationeel is.

COIN calamiteitenoverzicht = netwerkstoring

 

Bij een organisatie valt het netwerk uit. Ondanks dat het bedrijf een twin datacenter oplossing heeft, blijkt dat het netwerk buiten het pand niet volledig dubbel is uitgevoerd. De organisatie wijkt uit naar COIN, waarbij ook de telefoonlijnen van het kantoor en het contact center worden doorgeschakeld, zodat zij binnen 1,5 uur weer operationeel zijn en bereikbaar voor klanten.

COIN calamiteitenoverzicht = branden

 

In het bedrijfsrestaurant van een retail organisatie ontstaat rook, waarbij het alarm afgaat en het pand met bijna 1500 medewerkers wordt ontruimd. De hulpdiensten rukken met groot materieel uit. Er vallen geen slachtoffers, maar het duurt vele uren voordat de medewerkers weer terug kunnen naar hun werkplek.

COIN calamiteitenoverzicht = branden

 

Een multinational verhuist naar een nieuw pand waar 3 weken later brand ontstaat in de stroomvoorziening. Alle data-, telefoon en stroomkabels dienen vervangen te worden. Na enkele weken kan deze multinational weer terug verhuizen. In de tussentijd zijn de werkzaamheden voortgezet vanaf de COIN uitwijk locatie.

COIN calamiteitenoverzicht = graafwerkzaamheden

 

Een Nederlandse merchant bank heeft diverse voorzorgsmaatregelen genomen en zo zijn de dataverbindingen dubbel uitgevoerd en separaat het pand binnen gebracht. Desondanks gebeurt het onwaarschijnlijke en vallen op dezelfde dag beide verbindingen weg door zowel een storing als ook grondwerkzaamheden in de buurt. Binnen enkele uren worden de werkzaamheden voorgezet vanaf de COIN uitwijklocatie.

COIN calamiteitenoverzicht = overige

 

Een buitenlandse organisatie krijgt opdracht van de Nederlandse toezichthouder om business continuity te realiseren. Consultants van COIN worden ingeroepen om de kritische bedrijfsprocessen te bepalen, evenals de bedrijfskritische medewerk(st)ers, IT, telefonie e.d. Een externe auditor maakt het verslag van de eerste uitwijk test, waarna deze organisatie voldoet aan de gestelde eisen en richtlijnen.

COIN calamiteitenoverzicht = explosie

 

Bij werkzaamheden aan de laagspanning bij een autofabrikant, treedt een explosie op. Twee medewerkers worden met de traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Door de explosie is brand ontstaan en komen giftige dampen vrij door het verbranden van isolatie (pvc). De kabelruimte brandt gedeeltelijk uit, evenals de server ruimte. Deze autofabrikant had toen nog geen uitwijk mogelijkheden, waardoor men pas na enkele weken weer beperkt operationeel was. Een pand was snel gevonden, maar het realiseren van een dataverbinding kostte het meeste tijd.

COIN calamiteitenoverzicht = waterschade

Op een kantoor, waar op dat moment gewerkt wordt aan de jaarcijfers, begint spontaan een sprinkler een grote hoeveelheid water te spuiten. Medewerkers vluchten naar buiten en kunnen niet voorkomen dat de documentatie in de openstaande kasten doordrenkt raakt, evenals de boekhouding op de bureaus. Voordat de hoofdkraan is gevonden staat het water over de hele verdieping. Alle nat geworden documentatie is direct door COIN opgehaald en op een speciale manier opgeslagen om schade te voorkomen. Het duurt twee maanden voordat deze klant weer terug kan naar haar eigen locatie. Alle activiteiten zijn in die periode vanaf de COIN uitwijk locatie voortgezet en de organisatie was bereikbaar op haar eigen telefoonnummers. Ondertussen is de documentatie gedroogd en teruggegeven. De jaarrekening was uiteindelijk (nét) op tijd beschikbaar voor publicatie op de beurs.

COIN calamiteitenoverzicht = waterschade

 

Bij een financieel dienstverlener stroomt water in de parkeergarage onder het gebouw. De auto’s worden tijdig naar buiten gereden. In de parkeergarage begint de bestrating te verzakken en ontstaan er putten doordat zand weg spoelt. Bij één van de steunpilaren ontstaat een groot gat waardoor het pand met ruim 1000 medewerkers wordt ontruimd. De COIN alarmlijn wordt gebeld en ondertussen wordt groot materieel ingezet om de bron op te sporen.

COIN calamiteitenoverzicht = overig

 

In een pand van een groot assurantiekantoor scheurt de rioleringspijp in de garage. De auto’s worden naar buiten gereden en de brandweer spuit de garage schoon. Door de enorme stank kan men een week lang geen klanten ontvangen en wijkt men uit.

COIN calamiteitenoverzicht = natuur

 

Door hevige regenval ontstaat kortsluiting in het naastgelegen pand van een grote vermogensbeheerder. Vonken springen uit de grond en even later valt de elektriciteit in de omgeving uit. De COIN alarmlijn wordt gebeld; de telefoonnummers worden doorgezet naar de uitwijklocatie; de werkplekken worden voorzien van het actuele PC-image en de medewerkers van het Contact Center kunnen direct aan de slag.

COIN calamiteitenoverzicht = waterschade

 

Bij onderhoudswerkzaamheden komt water in de telefooncentrale waardoor kortsluiting ontstaat. De printkaart kan pas na dagen worden vervangen, aangezien de leverancier deze niet op voorraad heeft. Aangezien de organisatie veel telefoonverkeer afhandelt, wordt besloten om uit te wijken. Vanaf de uitwijk locatie worden de werkzaamheden voortgezet.

COIN calamiteitenoverzicht = natuur

 

Door extreem weer valt in een korte tijd veel regen. De afvoer kan de grote hoeveelheid water niet aan en water stroomt over de rand van het dak en langs de gevel naar beneden. Uiteindelijk loopt ook het riool over en komt er water in de server ruimte, waardoor de stroomvoorziening moet worden uitgeschakeld. Op de uitwijklocatie levert COIN zowel werkplekken als ook uitwijk servers op, met de data van de klant

COIN calamiteitenoverzicht = branden

 

Bij een brand wordt het datacenter van een telecom provider getroffen, waardoor het mobiele telefoonverkeer grotendeels uitvalt. Diverse organisaties zijn niet meer mobiel bereikbaar, terwijl zij gebruik maken van Het Nieuwe Werken en daardoor zijn zij júist afhankelijk van hun mobiele telefoon. Daarom wordt de telefonie oplossing (Telecom By Pass) van COIN geactiveerd, waardoor deze organisaties weer bereikbaar zijn.

COIN calamiteitenoverzicht = gaslekken

 

Bij een financieel dienstverlener worden medewerk(st)ers onwel door een vreemde lucht. Het pand met bijna 1200 medewerkers wordt ontruimd door de BHV en per ambulance worden 15 personen naar het ziekenhuis overgebracht. Totdat het onderzoek is afgerond en de oorzaak is verholpen, worden de werkzaamheden enkele weken op de uitwijk locatie voortgezet.

COIN calamiteitenoverzicht = cyberattack

 

Bij een cyberattack wordt het dataverkeer in een datacenter dusdanig ontregeld dat alle klanten daarvan hinder ondervinden. De toegang tot de servers en data loopt onacceptabele vertraging op. Klanten wijken uit naar onze uitwijk locatie waar zij toegang hebben tot hun tweede data center.

COIN calamiteitenoverzicht = bommelding

 

Een persoon op het station heeft een pakketje en dreigt dit tot ontploffing te brengen. Het station wordt hermetisch afgegrendeld en de directe omgeving wordt ontruimd. De klant heeft twee kantoren die ook als uitwijk voor elkaar dienen. Als de EOD wordt ingeroepen wordt een grotere cirkel ontruimd, waarin de beide panden liggen. De klant wijkt uit en kan haar activiteiten op de uitwijk locatie voortzetten. De telefonie wordt doorgeschakeld zodat binnenkomende telefoontjes door het eigen Contact Center kunnen worden beantwoordt.

COIN calamiteitenoverzicht = overige

 

Tijdens een belangrijke bijeenkomst van wereldleiders in 2014, wordt een deel van de stad afgesloten. Ook verkeerswegen van en naar de stad worden afgesloten of zijn slechts beperkt te gebruiken. Enkele klanten van COIN ondervinden problemen en gebruiken onze uitwijk locaties om er zeker van te zijn dat zij de meest kritische business processen kunnen voortzetten

COIN calamiteitenoverzicht = waterschade

Het Contact Center is gevestigd in een hoog kantoorgebouw als door regen een lekkage ontstaat. In eerste instantie druppelt er wat water uit het plafond en zet men er prullenbakken onder en belt de Facilitaire Dienst. Ook de COIN alarmlijn wordt gebeld en de BHV ontruimt het pand. De stroom water neemt toe en het plafond raakt doorweekt. Overal komt water naar beneden en vier verdiepingen komen blank te staan. Werkplekken en apparatuur raken beschadigd en er ontstaat kortsluiting.De Contact Center agents kunnen op de COIN uitwijk locatie hun werkzaamheden voortzetten, omdat Telecom-by-Pass van COIN is geactiveerd. Hiermee zijn de call center routering naar de juiste skills en meldteksten weer beschikbaar en hebben de supervisors weer zicht op het wall-board.

COIN kiest voor duurzame IGEL werkplekoplossing

Onze uitwijkwerkplekken zijn compleet ingericht en staan 24/7 klaar voor onze klanten die te maken krijgen met een calamiteit en moeten uitwijken. Op de werkplekken gebruiken wij Thin Clients. Aangezien onze apparatuur niet dagelijks en intensief gebruikt wordt, zijn we op zoek gegaan naar een duurzame oplossing om de levensduur te verlengen. Zonder in te boeten op veiligheid en betrouwbaarheid. Die oplossing vonden we bij IGEL.

Lees meer...

Crisiscommunicatie tips & tricks

Als je bedrijf getroffen wordt door een crisis dan wil je er natuurlijk alles aan doen om deze zo snel mogelijk het hoofd te bieden. Maar hoe ga je als organisatie om met communicatie tijdens een crisis? Wat vertel je en hoe pak je dat aan? Tijdens een crisis ligt je bedrijf onder een vergrootglas, communicatie is dan ook essentieel.

Lees meer...

Business Continuity Awareness week 2018

Van 14 mei t/m 18 mei is het business continuity awareness week (BCAW). Een jaarlijks terugkerend wereldwijd evenement om awareness te creëren en te stimuleren voor het belang van business continuity.

Lees meer...

 

Logo ZakenvriendVan KWF