COIN kiest voor duurzame IGEL werkplekoplossing

Onze uitwijkwerkplekken zijn compleet ingericht en staan 24/7 klaar voor onze klanten die te maken krijgen met een calamiteit en moeten uitwijken. Op de werkplekken gebruiken wij Thin Clients. Aangezien onze apparatuur niet dagelijks en intensief gebruikt wordt, zijn we op zoek gegaan naar een duurzame oplossing om de levensduur van deze apparatuur te verlengen, zonder in te boeten op veiligheid en betrouwbaarheid. Die oplossing vonden we bij IGEL.

Voor meer informatie, lees hieronder het volledige persbericht van IGEL:

COIN kiest voor IGEL werkplekken voor alle uitwijklocaties in de Benelux

Breukelen, 3 september 2018 – Business continuity specialist COIN richt alle 1.200 werkplekken in haar uitwijklocaties in met IGEL werkplekoplossingen. Daarmee verruilt COIN haar Dell-apparatuur voor IGEL desktopoplossingen. COIN biedt uitwijkwerkplekken voor organisaties die geconfronteerd worden met brand, stroomstoringen of andere calamiteiten. Binnen twee uur kunnen medewerkers van een bank, ziekenhuis, call center of elke andere willekeurige organisatie weer een beroep doen op hun eigen vertrouwde digitale werkomgeving. Maar dan op een andere fysieke plek in één van de COIN uitwijklocaties.

COIN heeft gekozen voor de IGEL UDC3 oplossing. Daarmee is de uitwijklocatiespecialist in staat de levensduur van bestaande hardware met een aantal jaren te verlengen. Dell apparatuur wordt omgezet naar een op Linux-gebaseerde Thin Client omgeving die automatisch onderdeel is van de IGEL Universal Management Suite (UMS). Zo kan COIN alle werkplekken op een gestandaardiseerde manier centraal beheren. Digitale veiligheid is gewaarborgd dankzij de inzet van het IGEL Linux besturingssysteem dat bestand is tegen virussen en andere malware.

“Voor onze klanten is het van groot belang dat zij in een hele korte tijd weer volledig up & running zijn met toegang tot hun eigen bedrijfsinformatie, applicaties en andere digitale oplossingen die nodig zijn om het werk voort te zetten als je tijdelijk niet meer terecht kunt op het eigen kantoor. Wij richten voor elke klant een veilige werkplekomgeving in die voldoet aan minimaal vergelijkbare standaarden van de uitwijkende organisatie,” vertelt Jeroen van Iperen, directeur van COIN.

Meer beheerfunctionaliteit

“IGEL heeft ons aangetoond dat ze meer beheerfunctionaliteit bieden dan anderen. Met de IGEL software zijn we in staat bijvoorbeeld sneller beeld en geluid op te bouwen. Bovendien biedt IGEL voortdurend gratis updates en upgrades van firmware. Daarmee verlengen we de levensduur van onze werkplekoplossingen aanzienlijk, zonder dat er sprake is van achterhaalde technologie,” vervolgt Jeroen van Iperen.

“Uiteraard zijn wij erg blij met de keuze van COIN voor IGEL. Het bevestigt onze sterke positie in het domein van duurzame werkplekbeheeroplossingen,” concludeert Hans Vogel, Country Manager IGEL in Nederland.

In Nederland vinden gemiddeld ongeveer 17.000 stroomstoringen per jaar plaats. Ook bommeldingen, brand, gaslekken, waterschade of schades door graafwerkzaamheden zorgen ervoor, dat organisaties moeten uitwijken naar andere plekken om het werk voort te zetten. COIN richt veilige uitwijkwerkplekken in waar de kantoorautomatisering (IT en telefonie) vergelijkbaar zijn met de eigen omgeving. Afhankelijk van de individuele eisen van een organisatie wordt bepaald binnen welke tijd alles operationeel moet zijn.

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, neem contact met ons op via info@coinbv.nl

© Copyright - Business Continuity - COIN is dé specialist - Kwaaijongens, rebels in oplossingen
Contact